Jaki hotel wybrać na podróż pracowniczą?

Wyjazdy służbowe to już niemalże codzienność w funkcjonowaniu różnego rodzaju firm i przedsiębiorstw. Ważne jest, by przebiegały one sprawnie. Dlatego też warto zadbać o odpowiednie zakwaterowanie pracowników. Z taką ofertą wychodzi coraz więcej hoteli, zwłaszcza tych, które zlokalizowane są w większych miastach. W Krakowie, Wrocławiu, Łodzi czy w Warszawie możliwości wyboru są naprawdę spore. Czym kierować się, podejmując taką decyzję, by zadowoleni z niej byli w równym stopniu pracownicy oraz ich przełożeni? Zebraliśmy najważniejsze informacje, by nieco ułatwić trudny wybór.

Gdzie zakwaterować pracowników w trakcie wyjazdu służbowego?

Wyjazdy służbowe oraz różnego rodzaju delegacje to rozwiązanie, które staje się coraz powszechniejsze. Pracownicy i kadra zarządzająca wysyłani są do innych miast na szkolenia oraz konferencje lub też do tymczasowej pracy w innych oddziałach. Efektywne wypełnianie obowiązków w tym okresie zależy do kilku czynników. Nie da się ukryć, że jednym z najważniejszych jest komfortowe zakwaterowanie. Zdecydowana większość firm wybiera wówczas hotele szkoleniowe i konferencyjne. Warto jednak postawić w tej kwestii na najlepsze rozwiązania. Czym powinien charakteryzować się dobry hotel służbowy? Warto dowiedzieć się, zanim podejmiemy ostateczną decyzję.

O co warto zadbać, organizując wyjazdy grupowe?

Wybierając noclegi dla grup, warto postawić na posiłki, które będą serwowane pracownikom. Dobrym rozwiązaniem będą zarówno śniadania, jak i obiady czy kolacje. W innym przypadku należy sprawdzić dostęp do pobliskich restauracji, by pracownicy mogli spożywać w nich posiłki. Będzie to szczególnie istotne, gdyż – jak wiadomo – preferencje kulinarne bywają różne. Dla przykładu pracownicy mogą preferować wegetariańską czy wegańską dietę. Wybierając hotel, warto więc zwrócić uwagę na jego możliwości, w zakresie serwowania zróżnicowanych posiłków. Więcej o organizacji wyjazdów służbowych, można przeczytać w artykule „Jak zorganizować podróż służbową dla pracowników”, w którym poruszono jeszcze inne aspekty, związane z służbowymi delegacjami.

Jak zorganizować grupowy wyjazd służbowy?

Grupowy wyjazd służbowy wymaga podjęcia pewnych kroków tak, by pracownicy mieli zapewniony odpowiedni komfort. W znaczniej mierze zależy to od wybranego przez nas hotelu. Zdecydowanie lepszym pomysłem będą obiekty, które położone są niedaleko zjazdów z autostrady lub też przy lotniskach. Dobrym rozwiązaniem będą również hotele, funkcjonujące w centrum większych miast. Należy zrezygnować z obiektów, które leżą na uboczu, przez co dojazd do nich może być znacząco utrudniony, zwłaszcza gdy ktoś nie korzysta z własnego środka transportu. Centrum miasta będzie również dobrym rozwiązaniem, gdy planowana jest integracja grupy pracowniczej. Taka lokalizacja da jej szeroki dostęp zarówno do oferty kulturalnej miasta, jak i do strefy rozrywki.

Pojedyncze wyjazdy służbowe – o co zadbać w trakcie ich planowania?

Organizacja pojedynczych delegacji w zasadzie opiera się na podobnych zasadach, jak w przypadku większych grup. Warto wówczas zwrócić uwagę zarówno na położenie hotelu, jak i na komfort, który oferuje. Dobrze jest, by znajdował się on blisko miejsca docelowego, w które ma udać się pracownik. Istotna będzie również oferta kulinarna oraz jej dostosowanie do ewentualnych preferencji podróżującego. Pracownicy z pewnością docenią także dostęp do darmowego Wi-Fi, co znacznie ułatwi im pracę i wykonywanie służbowych obowiązków.