W jaki sposób private label pozwoli Ci rozwinąć biznes?

Wyprodukowanie produktów marki własnej i wprowadzenie ich na rynek może być milowym krokiem w rozwoju Twojego przedsiębiorstwa. Korzyści, jakie płyną z posiadania private label, wykraczają bowiem poza aspekt czysto finansowy i mogą pozwolić Ci nawet na wpływać na kształt określonego segmentu rynku oraz zachowania konsumentów. Poznaj 5 rzeczy, które mogą diametralnie zmienić na plus sytuację Twojej firmy po wprowadzeniu na rynek produktów private label.

Po pierwsze – większe zyski

Produkty private label pozwalają zarabiać lepsze pieniądze ze sprzedaży z kilku powodów, jednak tym najważniejszym jest fakt, że koszty produkcji są znacznie niższe niż w przypadku uruchomienia własnej linii produkcyjnej. Wyprodukowanie danego dobra pod marką własną po prostu zlecasz wyspecjalizowanemu w danej dziedzinie przedsiębiorstwu, które posiada własną linię produkcyjną, bogate know-how oraz zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów. Zatem niskie koszty produkcji pozwolą Ci na uzyskiwania satysfakcjonujących wyników sprzedaży poprzez:

  •         ustalenie niskiej ceny, która pozwoli na sprzedaż dużego wolumenu produktów;
  •         podniesienie marży i osiągnięcie ceny porównywalnej do konkurencyjnych marek producenckich.

Po drugie – lojalność klientów

Zanim zlecisz produkcję artykułów private label, musisz mieć dokładnie opracowany biznesplan, który pozwoli Ci umieścić produkt w konkretnym segmencie rynku i skierować go do odbiorców o określonych potrzebach. W przypadku branż takich, jak spożywka, papeteria czy chemia techniczna lub motoryzacyjna (w których to marki własne zyskują popularność bardzo szybko) konsumenci mają bardzo skonkretyzowane oczekiwania co do produktów. Spełnij je, a zdobędziesz ich zaufanie i lojalność.

Po trzecie – kształtuj rynek

Jeżeli Twoje produkty marki własnej będą tym, czego konsumenci szukali, ale nie znajdowali do tej pory w dostępnych na rynku artykułach, zaczną chętniej sięgać po Twoje produkty, a konkurencja z pewnością odczuje to na wynikach sprzedaży i będzie musiała dostosować się do zmian, które dysktujesz. W taki sposób z małego przedsiębiorstwa handlowego możesz stać się podmiotem, od którego swój początek będą brały istotne zmiany na danym segmencie rynku.

Po czwarte – stwórz linię produktów

W zależności od tego, w jakiej działasz branży, możesz stworzyć serię uzupełniających się produktów, np. linię kosmetyków samochodowych, które pozwolą w pełni kompleksowo pielęgnować karoserię i kokpit pojazdu. Klienci, którzy zaufają Twojemu pierwszemu produktowi, chętnie sięgną po kolejne dobre, które uzupełnią jego działanie. Zbudowanie szerokiej oferty oczywiście wpłynie pozytywnie także na poprzednie punkty.

Po piąte – sprzedaż w kanale B2B

Zaufanie indywidualnego klienta do Twoich produktów z pewnością odbije się na popycie. Wówczas w dystrybucji mogą pomóc Ci również inni detaliści, dlatego możesz sprzedawać swoje produkty do hurtowni lub w sprzedaży bezpośredniej innym przedsiębiorstwom.