Czym jest Amazon BuyBox?

Amazon oferuje sprzedawcom wiele ciekawych narzędzi, jednym z nich jest Beatbox, w tym przypadku gdy na platformie znajduje się wiele takich samych produktów, wówczas możemy zostać sprzedawcą pierwszego wyboru. BuyBox może być wyświetlany na stronie produktu, będzie szybkim sposobem na dokonanie zakupów przez klientów. Oferta jest analizowana przez algorytm Google który decyduje jaki produkt, od którego sprzedawcy pojawi się jako promowany w pierwszym wyborze. Oczywiście produkty innych sprzedawców również są wyświetlane, jednak znajdują się w dolnej sekcji gdzie możemy przejrzeć inne oferty tego samego produktu.

W jaki sposób znaleźć się w BuyBox?

Warto zwrócić uwagę iż nawet 85% sprzedaży realizowanych jest przez BuyBox czyli przez domyślny przycisk zakupowy który prowadzi do określonego sprzedawcy. W przypadku zakupów mobilnych odsetek może być jeszcze większy, dlatego znalezienie się w na pierwszym miejscu w wyboru Amazonu z pewnością przyniesie sprzedawcy dużo korzyści. Oczywiście BuyBox może być przyznany firmie która posiada status konta Professional, prowadzi sprzedaż na platformie od ponad 3 miesięcy. W tym przypadku powinniśmy także oferować produkty nowe, posiadać także zapas produktów, które będą rywalizowały o Amazon BuyBox.

Jeżeli chcemy zwiększyć swoje szanse na przyznanie Amazon BuyBox powinniśmy pamiętać, że sprzedawcy którzy prowadzą sprzedaż w systemie FBA lub SFP mają przewagę nad innymi, Amazon dba o to aby usługa była na jak najwyższym poziomie, dlatego wysyłki obsługiwane przez Amazon z pewnością będą dawały nam przewagę. Oczywiście należy także konkurować ceną, atrakcyjna cena pomoże nam znaleźć się BuyBox. Dodatkowo warto oferować szybką dostawę, produkty powinny być zawsze dostępne. To zwiększy nasze szansę, dodatkowo ważny będzie także oczywiście wskaźnik naszego konta, jest to ważne kryterium oceny naszego biznesu przez platformę Amazon.

Z pewnością Amazon BuyBox jest bardzo dużą pomocą w sprzedaży, wówczas nasza oferta promowana przez serwis. Możemy zatem sprzedawać dużo więcej towarów niż w przypadku kiedy znajdziemy się na listach jako pozostali sprzedawcy danego towaru, zatem warto zadbać o obsługę klienta oraz czas wysyłki. Ważne mogą być także inne wskaźniki przykładowo dostawa na czas, czy też wskaźnik zwrotów oraz anulacji zamówień.