Czy da się bezstresowo zorganizować ślub? O roli konsultanta ślubnego

Organizacja ślubu to spore przedsięwzięcie, wymagające podjęcia wielu istotnych decyzji. Zanim zabrzmią nuty pierwszego tańca, a goście weselni zasiądą przy suto zastawionych stołach, konieczne staje się podpisanie umów z podwykonawcami, wybór fotografa, kamerzysty, dekoratora i zespołu muzycznego, opracowanie planu uroczystości oraz zadbanie o to, by nic nie zakłóciło jej przebiegu. Nic dziwnego, że coraz więcej par młodych decyduje się na skorzystanie ze wsparcia konsultanta ślubnego. Kim jest wedding planner i co leży w zakresie jego kompetencji? Podpowiadamy, jak bezstresowo zorganizować ślub i przyjęcie weselne. 

Kim jest konsultant ślubny?

Konsultant ślubny to specjalista od organizowania wyjątkowych ceremonii ślubnych, ale również i następujących po nich uroczystości weselnych. Taki niezależny doradca może udzielić jednorazowego wsparcia lub też kompleksowo przygotować całe przedsięwzięcie, zdejmując tym samym z pary młodej większość obowiązków. O tym, jak wygląda pomoc konsultanta ślubnego, można przeczytać na stronie wedding planner Gdańsk, gdzie wymieniono cały zakres świadczeń, realizowanych przez niego na rzecz klientów. 

Warto podkreślić przy tym, że konsultant ślubny to nie tylko praktyczne wsparcie w organizacji ceremonii ślubnej, ale również i cenne źródło inspiracji oraz kopalnia nietuzinkowych pomysłów, dzięki którym na długo pozostanie ona w pamięci pary młodej i ich gości.

Kiedy warto skorzystać z usług konsultanta ślubnego?

Wsparcie konsultanta ślubnego jest nieocenione przy dużych uroczystościach z imponującą listą zaproszonych gości. Skorzystanie z jego usług warto rozważyć także, gdy chcemy zaskoczyć uczestników imprezy niebagatelnymi pomysłami, wykraczającymi poza tradycyjny schemat przyjęcia weselnego. 

Takie usługi to również doskonałe rozwiązanie w przypadku ślubów plenerowych. Więcej o tym zagadnieniu można przeczytać na stronie ślub w plenerze w Gdańsku, na której przedstawiono jedną z interesujących ofert. Obejmuje ona przygotowanie udekorowanej bramy, stolika dla urzędników i krzeseł dla młodej pary, namiotu i dywanów. Dzięki temu uroczystość nabiera niepowtarzalnego charakteru, a państwo młodzi nie muszą martwić się zarówno o jej przebieg, jak i sprawy organizacyjne.

W czym może pomóc profesjonalny wedding planner?

Rolą konsultanta ślubnego jest przeprowadzanie pary młodej przez proces organizacji całego przedsięwzięcia, począwszy od jego wstępnej idei, przez znalezienie odpowiedniego miejsca i zaplecze organizacyjne, aż po koordynację działań w dniu uroczystości. Wedding planner pomoże zorganizować salę weselną, zadba o jej dekorację i zapewni gościom nie tylko transport lub nocleg, ale również i atrakcje w trakcie przyjęcia. Do kompetencji profesjonalnego konsultanta ślubnego należeć będzie także:

  • pomoc w wyborze fotografa, oprawy muzycznej, makijażystki i fryzjerki,
  • podpisanie umów z podwykonawcami, 
  • opieka nad budżetem przedsięwzięcia,
  • organizacja poprawin.

Konsultant ślubny będzie również czuwał nad przebiegiem przyjęcia, reagując szybko na wszystkie sytuacje, które wymykają się spod kontroli. 

Jak wybrać konsultanta ślubnego?

Konsultant ślubny przejmuje od pary młodej czasochłonne i uciążliwe obowiązki oraz stanowi gwarancję tego, że uroczystość będzie przebiegała zgodnie z planem. Cała jego praca opiera się jednak na wizji przyszłych małżonków, uwzględniając ich potrzeby, marzenia i oczekiwania. 

Wybierając wedding plannera warto więc zwrócić uwagę na jego doświadczenie, wiedzę i opinie tych, którzy mieli już okazję skorzystać z usług danej osoby. Nie bez znaczenia będą również cechy charakteru, które powinien posiadać dobry konsultant ślubny. To przede wszystkim kreatywność, ale również opanowanie i duża odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu oraz zdolność analitycznego myślenia i empatia. Dzięki niej konsultant wczuje się w emocje przyszłych małżonków, wnosząc w organizację imprezy spokój i opanowanie.

Od czego zależy koszt współpracy z wedding plannerem?

Wbrew pozorom, na wsparcie wedding plannera można pozwolić sobie zarówno w przypadku sporych imprez z okazałym budżetem, jak i przy niskobudżetowych przedsięwzięciach. Cennik takich usług będzie zależał w znacznej mierze od zleconych w umowie działań, ale też od doświadczenia konsultanta, a nawet od regionu, w którym będzie odbywać się przyjęcie. 

Warto podkreślić jednocześnie, że konsultant ślubny posiada z reguły bazę stałych podwykonawców, a dzięki rozległym kontaktom może wynegocjować atrakcyjne stawki. W ten sposób koszty, związane z jego zatrudnieniem, częściowo się zwracają, para młoda może z kolei skupić się na celebrowaniu najpiękniejszych chwil, bez troski o sprawy organizacyjne.